12 lut 2018

Grudniownik 2018 - odsłona druga - koperty i adwent

Gratulacje!
Wszystkim, którym udało się zrobić okładki grudniownika i postarać się o kartki środkowe należą się barwa, a dla reszty zdeklarowanych Rogatych sympatyczek tworzenia albumu to doping do szybkiego nadrobienia zaległości.
Będzie łatwiej po kawałku go robić. Ale wiecie, zabawa trwa cały rok! Jedno posiedzenie też może załatwić "tyły" :)

Mamy więc okładki i pierwszą kartkę zagospodarowaną, w większości przypadków kalendarzową :)
Ok, to czym się zajmujemy w lutym?
Do ogarnięcia w tym miesiącu mamy 2 i 3 grudnia (traktujcie to luźno, choć jakiś porządek musi być 😛)

Dzisiaj będą dwa tematy: adwent i koperty.


1. ADWENT.

W 2018 roku adwent rozpoczyna się właśnie 2 grudnia.

Proponuję następną kartkę naszych albumów przeznaczyć na wpis adwentowy - co to może być dokładniej?

zdjęcie wieńca adwentowego (lub innej dekoracji, stworzonej, kupionej na tą okoliczność, którą mamy w domu)
podział strony na 4 pola, jakby 4 niedziele adwentu, w każdym z tygodni wkleimy jedno zdjęcie lub inny rodzaj pamiątki, tekstu związanego z danym tygodniem,
wycięte z gazety, wydrukowane lub własnoręcznie spisane np. idee adwentu, opis symboliki tego czasu.
inspiracje hand made adwentowych wianków
tegoroczne postanowienia adwentowe.




Mój zeszłoroczny zestaw adwentowych świec. Lubię zrobić zdjęcia corocznym dekoracjom, w kolejnym roku już bym nie pamiętała, jak one wyglądały.
Wieniec może to to nie jest, ale spełnia swoją rolę ;)

W adwentowym wieńcu umieszcza się cztery świece. Dzisiaj wiem już, że kolory świec też mają znaczenie!
Na tym zdjęciu jest tak, jak nakazuje tradycja, co oczywiście nie oznacza, ze inaczej nie można ;)

fot. realhomilies.com
Macie już jakieś pomysły na swoją stronę dokumentującą rozpoczęcie adwentu?
Poniżej przygotowana i czekająca na tegoroczny adwent kartka z mojego grudniownika, napis kupiłam razem z zestawem cyfr, są wypukłe i pięknie złote! To wystarczy, żebym miała pamiątkę, bo co rok dekoracje się zmieniają.


Na puste miejsce wkleję foto jak już będę miała wieniec adwentowy. Niech odmierza czas ⏰
Na treść dodatkową przygotowałam taga, mam zamiar wypisać na nim tekst, krótkie postanowienia lub hasła (znaczenie świec) na każdy tydzień adwentu. Zresztą - się zobaczy!


Co do świec i ich ozdabiania. Jako ciekawą formę oznaczenia świec, które odmierzają nam czas znalazłam w Sowiarni, gdzie Anna przekazała swój sposób, nieco inny i bardzo zachęcający do wykonania kalendarza nie tylko na adwent.
Znajdziecie tam też post z grafikami do druku i tutorial transferu na świecy. Super jest!

Przejdźmy do dnia 3 w naszym grudniowniku. Będzie o schowkach, takich na sekrety.

2. KOPERTY.

Po co nam koperty w grudniowniku?
To dodatkowe miejsce, powierzchnia, może być zamykana, która uzupełni i okrasi stronę.
Takie koperty własnoręcznie zrobiłam na ten rok, przydały się dwie różne, jedna jest wpuszczona w kieszeń wiec naprawdę jest to skrytka bardzo sekretna!!! 


U mnie w poprzednich grudniownikach leżakują zamknięte w kopertach łuski z karpia i kawałek opłatka z kolacji wigilijnej.
Ale zachować na pamiątkę można wiele rzeczy.
Oto kilka pomysłów, co można schować do własnoręcznie zrobionych i dołączonych do stron zamykanych kopert, czy innych schowków:

✓ małe zawieszki z otrzymanych prezentów
✓ list do św. Mikołaja
✓ moje postanowienia, przemyślenia
✓ pomysły na prezenty - lista
✓ kawałek serwetki ze stołu (zwykle mamy wtedy ładne wzory)
✓ kawałek opłatka
✓ łuski z karpia
✓ wstążka do pakowania
✓ sianko :) w woreczku
kawałek gałązki, choinki

W trakcie miesiąca znajdzie się na pewno sporo drobiazgów do zachowania.
Może więc kopert będzie potrzebnych więcej?

To nic trudnego, bo można przygotować koperty samemu, można też wykorzystać gotową.
A dodatkowe miejsce i walory dekoracyjno - ozdobne na pewno w grudniownikach są mile widziane!
Tutaj okazja do wydrukowania gotowych kopert - jest nawet z Rogasiem :)

Poszukajcie też w sklepach, mocno przecenione tagi z naklejkami (4 zł.) kupiłam w Kik-u!


A swoje koperty skleiłam sama - oklejając je papierem i tuszując powstały z takich szablonów:


Oto kilka ujęć jak to działa w moim albumie, wiecie już jaką listę do niej włożę :)  


To na ten miesiąc wystarczy, nadrabiajcie, pokazujcie Wasze kartki, nie musi być po kolei ;))
https://swietanaokraglo.blogspot.com/search/label/grudniownik

Żabka w poście o bazach pozostaje otwarta, piszecie, żeby dać Wam czas - nie zamykam więc i można dołączyć ze swoim grudniownikiem - oto link do poprzedniego posta.


16 komentarzy:

  1. Ok. Piękne przykłady :-) Pod koniec miesiąca dołączę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jak sie cieszę ze żabka do baz jeszcze będzie otwarta, bo moja prawie zrobiona tylko zdjęć nie mam i dopiero jutro przy świetle dziennym zrobię to i post dokleje. Od razu sie zabieram za druga i trzecia stronę, żeby nie zostać jak z okładka do ostatniego dnia.
    Milego wieczoru😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Pocztę odebrałam, dziękuję :) Z tematem się zapoznałam ... przemyślę to i owo a jak już przemyślę to powoli zabieram się do roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale super pomysły! wstyd się przyznac, ale nie robiłam nigdy wieńca adwentowego!!! na razie mam 1 stronę- jutro działam dalej! Biuziaki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra kobietka z ciebie Ineczko. Ja jeszcze nie zaczęłam okładek. Cały czas w zamyśle. Wydłużona żabka przyda się 😀 Podoba mnie się 2i3 😀

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne inspiracje , i super sa te koperty do pobrania z Twojej stronki . Trzymam kciuki za Was żeby sie wszystko Wszystkim udało.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Tematy bardzo fajne, tylko myślę co ja mam zrobić? Bez doświadczenia w robieniu albumów trochę mi to idzie jak po grudzie. Poczekam, podpatrzę koleżanki które juz coś zrobią i wtedy będę myśleć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz Lidko podobnie jak ja przygotować tylko miejsce na zdjęcie, na wklejenie czegoś właśnie 2 grudnia, inspiracji, wianka wyciętego z kolorówek, może wzoru do wyszycia plus napis "adwent" ? to wystarczy żeby zaakcentować ten dzień. Jeśli nie planujesz adwentowych wpisów, znajdź inny temat - początek miesiąca to plany, rozpoczęcie sezonu świątecznego - albo coś zupełnie ze świętami niezwiązanego? Okaże się co to już drugiego grudnia, może kupisz wtedy coś do domu? zostaw metkę, może marzy ci się ciuch na święta i znajdziesz jego zdjęcie - naprawdę co tylko będziesz chciała w tym dniu uwiecznić, możesz wszystko! :))
      A koperty - jeśli znajdzie się w albumie, to musowo znajdzie się i coś do schowania :)

      Usuń
    2. Dzięki Inko za podpowiedzi, dzięki nim zawsze jest łatwiej :)

      Usuń
    3. Dobrze,że jeszcze raz zajrzałam do komentarzy. Wianka adwentowego nie robię, świec adwentowych nie palę, to może po prostu świece i stroik? Ale początek grudnia czy to nie za wcześnie? coś muszę wymyślić.

      Usuń
    4. Pomyślałam jeszcze o kalendarzu adwentowym , albo tylko o woreczku z tego dnia naklejonym na kartkę!

      Usuń
    5. Nawet kartka z kalendarza z napisem Adwent też wystarczy! a jak ze swojego to już całkiem wypas :) Można zaakcentować ten dzień czymś zupełnie nieadwentowym, albo poszperać na początku grudnia już są w gazetach ładne ilustracje z przystrojonymi np drzwiami, wyciąć sam napis ADWENT i ładnie go ozdobić, choćby zajął całą stronę - czemu by nie? :)

      Usuń
  8. Dużo świątecznych podpowiedzi do zamknięcia na kartach grudniownika, atrakcyjne pomysły świecowe.

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie uzupełniony kalendarz i strona druga - adwentowa z kopertą. Wieńca nie robimy, Święta mają u nas raczej wymiar rodzinny niż kościelny, do koperty włożyłam opis tradycji :)

    OdpowiedzUsuń