6 paź 2017

Bogactwo złota, blask srebra czyli wyzwanie październikowe

Czy wiecie, że kiedy dotyka się ze sobą srebro i złoto, tworzy się między nimi napięcie?
Obrączki ślubne, dekoracje świąteczne, biżuteria czy ubrania, często posługują się tym duetem.
Dla niektórych to będzie królewskie połączenie, niektórzy mogą czuć dysonans i powiedzą że to się gryzie. Sprawdzimy?

 

Ciekawe, czy lubicie takie połączenie kolorów? Blasku, przepychu złota i chłodnego srebra?
Ja chyba lubię, a jak to będzie wyglądało na kartkach świątecznych?
Mam wrażenie, że nieźle się uzupełniają, odrobina bieli też jest ich dobrym towarzyszem:


kartka świąteczna złoto srebrna

Zrobiłam shaker box, wiem, że też robicie, ale to nie jest wymagane ;), tam umieściłam cekiny w dwóch kolorach, dzwoneczki też są zgodne z wytycznymi. Okrągła ramka srebrzy się brokatem. Papier na kraftowej bazie wpada w niebieski odcień.

Ale inspiracji dzisiaj mamy więcej :)
Poprosiłam dodatkowe siły - w tym miesiącu pomaga mi złocić i srebrzyć Iza z bloga Rękodzielnik Visell.
Bo na bogato ma być, blichtr i brokat.. :)
Oto kartka Izy:

Ja tu widzę białe złoto! A Iza pisze, że tło powstało tak " farby metaliczne, parę srebrnych cekinów i tekturki w kolorze tła, tak aby wszystko połączyło się w całość".
edit.Iza potwierdziła: "Białe złoto, Stare złoto, Antyczne srebro, Srebro." No to mamy metale rozpracowane.
Tu w zbliżeniu lepiej widać:



Uzbrojone w przykłady chyba nie będziecie miały kłopotów ;) Bawcie się dobrze!
A ja dziękuję za wspólną pracę nad postem Visell, którą w świecie scrapowym znajdziecie w kilku miejscach, ja znam ją od początków swojego scrapowania :)
Iza prowadzi kilka blogów - wpadnijcie na Kartkowe ABC! tam też wyzwania dotyczą kartkowania i jak się dobrze składa - tematy wytyczają kolory kamieni! To prawie jak u nas w tym miesiącu ;))
Na fb jest duża grupa którą założyła właśnie Visell - może nie wiecie ale tam jest już ponad 6000 osób - i zawsze się dużo dzieje - to link do grupy Scrapbooking - poradzimy sobie.

W październiku tworzymy więc kartki świąteczne na których łączymy srebro ze złotem. 

Lekko uzupełnić dodatkowym kolorem również możecie, pasuje tu w zasadzie każdy kolor, fiolet, czerwień, granat, czerń...ale zadanie jest takie, że przeważać mają te dwa metale szlachetne.

Gotowe do złoto srebrnego wyzwania?





20 komentarzy:

  1. Super , będą cudne kartki , choc faktycznie połączenie kolorów dość nietypowe, ale wiem że takie nietypowe połączenia dają niesamowity efekt. A na dowód wystarczy spojrzeć u mnie na galerię biało czarnych kartek .
    To zabieramy się do pracy :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący temat :-D Osobiście wolę zdecydowanie srebro ,ale sama jestem ciekawa co może wyjść z takiego duetu:-D Wasze inspiracje są piękne ,u Ciebie Inko urocze sarenki świetnie kontrastują z metalicznymi dodatkami ,a Visell fantastycznie wkomponowała tekturki :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też srebro😀do tego niebieski i jestem w niebie - scrapowym 😀

      Usuń
  3. Świąteczne kolory w połączeniu ze sobą mogą dać ciekawe efekty, zależy jak je wykorzystamy. Na Waszych pracach pięknie się połączyły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczekamy teraz na Wasze! Ciekawe czego więcej będzie...

      Usuń
  4. Czyli tak na bogato... :) Wasze kartki inspiracyjne mówią same za siebie - to udany duet kolorystyczny!
    Cudny shaker box - oczu nie mogę oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To się będzie działo - po królewsku:)

    OdpowiedzUsuń
  6. I znowu powstaną bardzo różne karteczki. widać to już w inspiracjach. Twoja jest radosna a Izy chłodna, mroźna (tak je widzę) - a obie śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  7. uuu na bogato tym razem he he :) Sama bym pewnie nie wpadła na to połączenie, bo myślałam, że się "gryzą" te kolorki. To będzie zatem wyzwanie;) Ale jestem ciekawa jakie kartki powstaną z takim połączeniem:) Piękne inspiracje nam tu pokazałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziewczyny, piękne inspiracje.
    Złoto i srebro hak dla mnie idealna para tylko z dodatkiem jeszcze jednego koloru 😃 W zeszłym roku robiłam kartkę na Nowy Rok złoto-srebrną z czarnym i wyszło nie najgorzej 😉 Kto chętny zobaczyć zapraszam tutaj : http://tiny-handmade.blogspot.ie/2016/12/szczesliwego-nowego-roku.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczyłam - noooooo całkiem całkiem, jak na nasze wyzwanie :)

      Usuń
  9. Ale będzie się świeciło... super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Błyszczy cudownie i czuć już święta ;-) wszystkie kartki śliczne, każda ma w sobie to COŚ.

    OdpowiedzUsuń
  11. Matko jedyna, dokładałam, przekładałam, zmieniałam koncepcję, że ledwo zdążyłam, ale udało się, juhuś:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. trochę tak na szybko ... ale jest - https://handmadebyki.blogspot.com/2017/11/boze-narodznie-122017.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Świąteczne kolory mogą dać świetny efekt, ogólnie cudo! Trochę mimo wszystko brak kolorów :(

    OdpowiedzUsuń