6 sty 2018

Nowa edycja zabawy w świąteczne kartkowanie - wyzwanie styczniowe 1/12

Dzień dobry w Nowym Roku!
Czy wydaje się Wam, że już dawno nie było tu wyzwania?
Ja już zatęskniłam za kartkami, co nawet mnie dziwi, bo sezon papierów świątecznych powinien mnie nasycić, no jednak zatęskniłam. Ruszamy więc! 🔊

Na początek informacje o terminach dotyczących wyzwań kartkowych:
  • post z ogłoszeniem najlepszej kartki miesiąca (grudnia) zakańczający zeszły rok  - 16 lub 17 stycznia.
  • podsumowanie całego 2017 roku z podliczeniem statystyk, Złotą 12 :)  - 20 stycznia.

A teraz już nasze wyzwanie, którego zasady się nie zmieniają, dalej tworzymy raz w miesiącu kartki na święta, zgłaszając je do żabki pod postem. 


Będzie w tym roku inna zasada tematyki wyzwań. Ponieważ (muszę tu zdradzić rąbka tajemnicy) Wasza regularność w zeszłym roku była na medal :) czyli na Złotą 12, i osób które stworzyły komplety kartek jest duuuużo, co ogromnie mi dodaje skrzydeł 👌 a tradycyjnie chciałabym te uczestniczki wyróżnić w jakiś sposób, dzisiaj ten sposób poznacie

Jako pierwsze czy raczej na pierwszy ogień idziemy Carmen i ja. Obie znajdujemy się w grupie, która ma na koncie zestaw 12 kartek za 2017 rok.
Kolejne miesiące będą należały kolejno do pozostałych uczestniczek ze Złotej 12. (ogłoszę ją i wtedy odezwę się do każdej z Was ze szczegółami).

A dokładniej, to Wy będziecie inspirować w każdym wyzwaniu, prawdopodobnie 3 osoby w jednym. Będzie można wybrać sobie z nich kartkę - inspirację.
Musimy dać szansę i wykorzystać Was ;) przez 12 miesięcy.

Inspiracje będziecie mogły wysyłać do mnie mailem, a będą to Wasze kartki świąteczne, które tutaj pokażę w poście, jak dzisiaj moją i Carmenową.

Do reszty bawiących się czyli biorących udział w wyzwaniu należeć będzie zadanie:

Zliftuj którąś z pokazanych, zaproponowanych w poście z wyzwaniem kartek.


Wystarczy jak zrobicie jedną. Ta zasada będzie obowiązywała cały 2018 rok.

Ponieważ liczę, że przyjmiecie to jako wyróżnienie 🏆 i zechcecie wyszukać jakąś swoją świąteczną kartkę by zaproponować ją do liftu na Rogatym.

Zwykle prośba o udostępnienie swojej kartki do liftu odbierane jest jako wyróżnienie, wierzę, że dla Złotej 12 będzie to przyjemność! 

(Wrócę do szczegółów pisząc do Was bezpośrednio maila i po podaniu wyników czyli po 20 stycznia).

No to do dzieła!
Mamy dla Was wszystkich takie zadanie dzisiaj, żebyście zliftowały jedną z poniższych kartek.

Co to znaczy liftować kartkę?

Najprościej mówiąc, odwzorować po swojemu, skopiować, zachować jej "wizerunek"  tak, aby patrząc na stworzona kartkę można było w niej odnaleźć bez trudu zachowane elementy wzoru.

Czyli, robimy swoją kartkę patrząc na oryginał, jej układ, schemat, elementy i robimy podobną ale z własnych materiałów, więc właściwie jest ona dla nas wzorem do odtworzenia. W miarę naszych możliwości.

Wymaga to dokładnego przestudiowania kartki, patrzymy na nią i widzimy z czego się składa, co możemy zrobić po swojemu, a co zachować, by nie odejść za daleko od oryginału. Słowem W naszych wyzwaniach odwzorować należy układ kartki czyli jakby mapkę.

To nie znaczy że musisz wszystko powtórzyć. Nie musisz mierzyć w centymetrach elementów ;)
postaraj się, by zrobić swoją osobistą wersję czyjejś kartki.
To świetna zabawa i jednocześnie dobry trening. Niby podane na tacy, a jednak swoją inwencję wykazać można!

Kartki do liftu na styczeń

Proszę bardzo oto kartka nr 1 (Carmen):
kartka do liftu carmen

oraz kartka nr 2 moja czyli Inki:

kartka do liftu inka

To są kartki do Waszej dyspozycji, do wyboru i interpretacji.
Własną wersję wybranej kartki proszę podlinkować w galerii na końcu tego wpisu.
Wybrałyśmy dość tradycyjne pod względem układu kartki, na rozkręcenie się i żeby Was nie odstraszyć ;) Powinno być przyjemnie się z nimi zmierzyć!

I mamy coś jeszcze, dla nabrania wprawy zrobiłyśmy z Carmen lifty do kartek, czyli nawzajem się skopiowałyśmy :) Oto one.
Carmen zliftowała moją, przesunęła napis niżej bo tak pasował do projektu ale zachowała go jako element:

kartka lift inki

i mój lift kartki Carmen, gdzie odwróciłam górę z dołem:

lift kartki carmen

Ja kocham lifty, i już się cieszę na następne, bo bardzo mi się przyjemnie pracowało z nieswoją pracą! Bawcie się przednio! Czas na wykonanie liftu - do 6 lutego 🔚

To jeszcze raz:


Proszę o dodanie naszego banera na swoje blogi, będzie nam przypominał o wyzwaniach i poszerzał grono bawiących się z nami sympatyków, których jest coraz więcej.😃😍🙆

Widziałam, że niektórym z Was bardzo go już brakowało ;))
No to już jest, nasz nowiutki Rogaty 2018 i jest Wasz:

baner rogaty 18

Chcę jeszcze dodać tutaj linki do Ani i Ulki, bo na ich blogach zabawy już ruszyły i może ktoś z Was będzie chętny dołączyć ;)


Ula zaprasza do tworzenia kartek na Boże Narodzenie, tak jak Rogaty, ale wg mapki. Zawsze 4 każdego miesiąca pojawiać się będzie nowa mapka:

https://kulskowo.blogspot.com/2017/12/616-kartki-bn-2018-zasady.html

U Ani natomiast odkryłam, że też pojawia się liftowanie ale tylko w okresie wakacyjnym :) więc nasze lifty pomogą się rozkręcić, gdybyście mieli mało...
Wystarczy w tym roku jedna kartka i aktualne wytyczne to bingo:

http://iwanna59.blogspot.com/2018/01/kartki-przez-cay-rok-wytyczne-styczen.html

A jeśli lubicie kartki przestrzenne, to Ewinka zaprasza na swoje kartki wg tutoriali, które proponuje:

http://ewinkawkrainiepapieru.blogspot.com/2018/01/tniemy-i-gniemy-wyzwanie-3.html


Jak widzicie zabaw i okazji do robienia kartek nie braknie nam w tym roku, życzę pięknych inspiracji i dużo własnych udanych projektów. Rozwijajcie skrzydła i dobrze się bawcie :)

Inka



47 komentarzy:

  1. Myślałam , że mnie już nic nie zaskoczy a jednak :-)
    Dziękuję za info o mojej zabawi i przekierowanie.
    Jeżeli chodzi o lifty to już lepiej nie mogłaś wymyślić, bardzo lubię taki styl, robi się dużo prościej bo pomysł podany na tacy. Myślę że będzie przednia zabawa.
    Podmieniam banerki i do dzieła :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yeees! Lifty i mapki sporo ułatwiają, też je lubię i chyba nie powinny się nam znudzić!

      Usuń
  2. W ubiegłym sezonie byłam obserwatorem, a w tym przystępuję do zabawy :-)
    Miłego wieczoru :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiło się bardzo ciekawie .

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł z liftami na ten rok.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tam jestem niepoprawną maniaczką zabaw z Tobą Inko i innymi dziewczynami, tak więc nawet się nie zastanawiam tylko bawię się dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł ,lifty dają szerokie pole do popisu :-) Piękne Wasze oryginały i piękne oryginalne lifty :-) Banerek porwałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super :) Zabieram się do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. hmm tego się nie spodziewałam, ale bawię się dalej:) choć w lifcie będę stawiać pierwsze kroki (chyba już brałam w jednym czy dwóch takich wyzwaniach, ale nie "ogarniam" jeszcze wszystkiego he he) :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł! Będzie się działo!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaskoczyłaś mnie! :D Bardzo ciekawy pomysł! :) Oczywiście - bawię się dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe propozycje! Jeszcze zanim je zobaczyłam,postanowiłam,że bawię się z Tobą przez kolejny rok:)Podziwiam Cię Inko,za zaangażowanie i chęć do współpracy z innymi.Za to,że znajdujesz na to wszystko czas! Od siebie chciałam Ci powiedzieć,że świetnie budujesz posty,w przejrzysty sposób przedstawiasz zasady i potrafisz nawiązać więż z czytelnikiem :) A nie jest to regułą,ponieważ wielokrotnie chciałam wziąć udział w jakimś wyzwaniu,ale nijak nie mogłam zrozumieć,do kiedy,co należy zrobić itd:))) Ty stosujesz jasne reguły! Tak trzymać!Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię mapki i lifty, to świetny sposób na doskonalenie warsztatu, zarówno dla doświadczonych osób jak i początkujących, jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nowy rok, nowe wyzwania...i to spore, bo ja raczej należę do tych, co nie liftują. Nigdy nie wiem gdzie jest granica między liftem a plagiatem i skopiowaniem pracy. Więc bardzo liczę,że udział w świątecznym kartkowaniu pozwoli mi przełamać wewnętrzny opór przed liftowaniem. I również podpisuję się pod komentarzem z pochwałą za czytelne, precyzyjne zasady.Rozumiem,że przez cały rok nie będzie żadnych wytycznych tylko wzory kartek do liftowania co miesiąc. Jestem ZA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że granicą między liftem a plagiatem jest zgoda autora oryginału na odwzorowywanie jego pracy :) Gdy ta zgoda istnieje, to można "odgapiać" aż do najmniejszego szczegółu - to bardzo pomaga np. we wciągnięciu się w jakieś nowe techniki czy style, jest pożyteczne dla osób początkujących, bo podany jest w pewien sposób "przepis" na dzieło, który przerabiamy po swojemu, uczymy się i ćwiczymy. A dla twórcy oryginału jest to też przyjemne, widzieć, jakie ciekawe i różnorodne rzeczy zainspirował.

      Usuń
    2. Lepiej bym tego nie ujęła, chyba przypnę część dot. zasad liftowania gdzieś w widocznym miejscu, przyda się! - Dziękuję Tores! :*

      Usuń
  14. Ach. Ja ostatnich dwóch kartek nie pokazałam w sezonie 2017, chociaż zrobiłam. Nie wiedziałam, jak się nazywam i muszę sprawdzić, czy w ogóle zrobiłam zdjęcia.
    Bardzo sie cieszę na nowe wyzwanie 2018.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja od listopada byłam okrutnie odcięta, więc cię rozumiem! :) Poszukaj, ranking się tworzy wiec możesz tu podlinkować w komentarzach :)

      Usuń
  15. Inko kochana, masz WIELKĄ moc inspiracji i absolutnie świetne pomysły - plan brania udziału w rogatych wyzwaniach zapisuję sobie w BuJo, żeby czasem nie zapomnieć ;) I naprawdę, aż mnie ręce świerzbią, żeby się już zabrać za to cięcie :) Dziękuję, że Ci się chce nas zachęcać!

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak jak zapowiedziałam biore udział w Twojej zabawie w tym roku. Baner juz jest na blogu, teraz musze "wykroic" troche czasu aby zmajstrowac kartke;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lifty to ja bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. tak jak obiecałam w tym roku startuję od STYCZNIA! :)
    ps: moja pierwsza kartka w życiu to lift - do dziś pamiętam każdy jej szczegół :P i choć ne należy do udanych to ta formą robienia kartek bardzo mi się zawsze podobał - tak samo zresztą uczyłam się scrapów/LO :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Inko,mam pytanie! Jak się zliftuje obie karteczki,a w pzryszłości 3,to wstawiać je do żaby osobno, (2 osobne wizerunki kartek),czy razem,pod jednym postem na blogu? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bym wstawiła każdą osobno, każda to inny projekt i niech widnieje w żabce, limitów nie ma, nawet jeśli wszystkie pochodzą z jednego posta :)
      Ale jak wstawisz jedną, (tylko którą?;)) i napiszesz w tytule że to zestaw, też nie będzie źle, jednak ja wolę sztuki widzieć, nie zawsze każdy wchodzi i się dowie, że w poście są jeszcze inne do pooglądania.

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź! Będę zatem wstawiała do żaby kazdą osobno:)Jak zwykle dobrze zrozumiałaś i genialnie wyjaśniłaś:) Jesteś moją ulubioną organizatorką wyzwań!:)))) Do tego już zdopingowałaś mnie do zrobienia dwóch kartek:) Co to będzie do grudnia???!!! Wysyp karteczek!!! Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    3. Umbrellko, jak Ty pięknie Inkę podsumowałaś /tu i powyżej/ :)
      Podpisuję się pod tą oceną :)

      Usuń
    4. Ja właśnie próbowałam wstawić jeden link jako dwie oddzielne prace, ale żaba się buntuje i nie chce przyjąć dwa razy tego samego linku :c

      Usuń
    5. PS Udało mi się obejść system dopisując w jednym linku www. przed adresem ;)

      Usuń
    6. masz rację Erito- nie można wkleić identycznego linku dwukrotnie i nie można nic zmienieć w ustawieniach in linkz by to odblokować.

      Za to poznaliśmy dzięki Tobie sposób na obejście tego - ale widzę, że dwa linki od Ciebie się różnią i to decyduje o zatwierdzeniu. Świetnie sobie poradziłaś! :)
      jeszcze to sprawdzę!

      Usuń
  20. Lift - świetny pomysł :)
    Z wielką przyjemnością dołączam do zabawy :)
    Z nadzieją,że tym razem życie nie pokrzyżuje mi planów,bo mam zamiar dotrwać do końca roku...Czy tak się stanie,czas pokaże ...
    Tymczasem,post już się tworzy,bowiem kartka gotowa :P
    Pozdrawiam serdecznie :)*

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaintrygowana zabawą chętnie dołączam.
    Myślę,że będzie bardzo ciekawie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wklejam się dzisiaj i widzę ,że zrobiłam prawie identyczną kartkę jak Au-une :-(
    Nie było to zamierzone . Muszę chyba raz jeszcze popracować nad tym liftem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie ważne, że jak zwykle późno - ważne, że zaczęłam nowy rok cudownej zabawy - cieszę się, że znów mogę spotykać Was dziewczyny w Waszych pracach i podziwiać nowe uczestniczki:))) Do miłego!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja również po latach przymiarek i obserwowania nareszcie w porę, w czas zabieram się razem z Wami za wspólne tworzenie świątecznych cudeniek! Lift to jest to! Powodzenia Wszystkim! ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Wrzucałam w ostatniej chwili o 17.55, w trakcie przesyłania plików brzydki żabol się zamknął! (dopiero wtwdy zauważyłam, że pożera kartki do 18.00) :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ojaaaaaaaaaaaaa :( i ja się spóźniłam kilka minut - no trudno ... ale zrobiona https://handmadebyki.blogspot.com/2018/02/boze-narodznie-012018.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bym poprosiła by podawać godzinę zamknięcia "żaby" bo ja myślałam, że tak jak wszędzie jest do północy ;)

      Usuń
    2. wpiszę "ręcznie" Twoja kartkę :)
      Żaba łyka do godziny 18, kiedy to publikuje się nowe wyzwanie. Może trzeba zostawić "dla spóźnialskich" do północy faktycznie. Mogę tak zrobić :)

      Usuń
    3. Oj bardzo byłabym ci wdzięczna 😁😁😁 bo ja zazwyczaj właśnie po 18.00 zasiadam do kompa a jakbym znów coś robiła na odtatnią chwile to bym przynajmniej zdążyła ☺️ I dziękuje za „dorzucenie” karteczki 😘

      Usuń
    4. To ja też pięknie poproszę do północy, tak jak Kinga 😀

      Usuń
  27. Spóźnialska miała szczęście ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzięki Inko, za ponowne otwarcie żaki i dodanie linków (ja oczywiście dopiero dzisiaj mogłam usiąść do kompa). O i widzę, że nie tylko ja na ostatni dzwonek! Ale może faktycznie, lepiej do północy go karmić! :)

    OdpowiedzUsuń