6 sty 2020

Nowy sezon z rogatymi wyzwaniami świątecznymi- otwarcie: Styczeń z kolędą - 1/12

Kiedy zbliża się nowy rok, zawsze powstaje w moje głowie pytanie: Czy będzie zabawa w następnym roku? i za każdym razem Wasze komentarze i maile :) mówią to samo - nie ma prawa ich nie być :))

Od pięciu lat Rogaty zaprasza do świątecznego tworzenia przez cały rok!

Dzisiaj zaczynam kolejny rok z naszymi wyzwaniami i cieszę się, że są Wam bliskie i wciąż nie mogę narzekać na brak frekwencji. Widocznie polubiliśmy te spotkania, więc rozpocznijmy rok 2020 od nowego rozdania, powiem Wam co nas czeka, bo to już od jakiegoś czasu mam ustalone.

Pomysły często pochodzą od Was, od miłośniczek Rogatego, nie inaczej jest i tym razem!
Wybrałam z kilku propozycji, które mi zgłosiłyście, takie, które uważam mają szanse przetrwać cały, długi rok bez obawy o znużenie tematem.
No to raz dwa - podaję tematy na nowy sezon!!!

Będą to znów dwa, przeplatające się tematy:
1. Inspiracja kolędą, pastorałką lub świąteczną piosenką - podam jaki utwór na co drugi miesiąc obowiązuje i  dzisiaj poznacie już pierwszy z nich!  
2. Kartka w jednym kolorze - też zadany, wybrany kolor na dany miesiąc.

I tak, tym razem będą tylko kartki.

Jak tworzymy kartki, wg jakich wytycznych i skąd pochodzą pomysły na te tematy?

Pierwszy podsunęła Ewa, nasza Ebi, którą gościmy dziś również jako inspiratorkę :)
Tu będzie zadaniem zrobić kartkę w dowolny sposób, z użyciem dowolnych technik, materiałów, ale trzeba na niej oddać ducha utworu. Zainspirować się można klimatem, słowami, frazą, jednym z obrazów, jakie nasuwają się, gdy tej kolędy, czy innej świątecznej piosenki posłuchamy.

Drugi temat też zostawia dużą dozę wolności ale narzuca kolorystykę. Ten pomysł poddała nam Kiga Bet w jednym z komentarzy na blogu :) spodobał mi się bardzo i będzie stanowił przełamanie pierwszego tematu.
Będziemy więc co drugi miesiąc, pierwszy raz w lutym tworzyć kartki monochromatyczne, w zadanym na każdy z 6 miesięcy kolorze.

A więc:
styczeń, marzec, maj, lipiec, wrzesień, listopad - to inspiracje kolędami
luty, kwiecień, czerwiec, sierpień, październik, grudzień - to kartka w wybranym kolorze.

Podoba się Wam taki plan? :)) Jeśli tak, proszę - to jest nowe logo naszej zabawy, koniecznie umieśćcie je na swoich stronach, będzie nam przypominać o comiesięcznej zabawie!

Pobierz baner na 2020 rok:

Miło mi bardzo, że Matilde, która dzielnie wspierała nas i inspirowała przez okrągły rok, zostaje z nami 😃 i jej propozycje będą pomagały nakierować Was na własne rozwiązania i interpretacje tematów.

Mało tego, lada dzień poproszę o wsparcie jeszcze kilka osób, zagorzałych miłośniczek świątecznych klimatów, by również inspirowały na blogu i dołączyły do rogatej ekipy :)
Czeka nas wspaniały rok, bawicie się z nami? 
🌟🌟🌟

No to jak zawsze 6 każdego miesiąca wyskakujemy z motywami świątecznymi, gdy inni już je pochowali :)

Niespodzianką tego wyzwania są jeszcze nasi dodatkowi goście:
Żaneta Nawieśniak, która w mojej grupie na FB wygrała wyzwanie i dzisiaj inspiruje nas swoją wersją kartki, w nagrodę ;)) iii...
Ewa czyli Ebi - która jest "matką chrzestną" tego cyklu :)

Dziękuję Wam dziewczyny, mam nadzieję, że jeszcze się tu zobaczymy! 😘

A teraz już WYZWANIE NA STYCZEŃ:
Inspiracja kolędą (piosenką) - nie może być inaczej.....
Czerwone Gitary - "Dzień jeden w roku" na pewno każdy zna, tu moja ulubiona wersja z dzwoneczkami:


Myślę, że nie tylko znacie ale i nie będzie kłopotu, by wybrać, wyciągnąć z niej to, co czujecie, co widzicie słuchając tej pięknej piosenki.
Tekst znajduje się pod nagraniem. Inspirujcie się i zobaczcie, jakie kartki na podstawie tego utworu powstały:
Od Ebi:

Od  Żanety z Zielonej Szafki:






Od Matilde:


I moja:




Jak widzicie, pomysły i odczucia co do tej piosenki są różne ale w każdej widać ciepło i przesłanie, jakie niesie, wzruszenie lub mroźną aurę, płatki śniegu wirujące wokół, ptaszki... co kto "usłyszy" !
A co Ty słyszysz w tej piosence??

Żabki będą otwarte przez miesiąc, do następnego terminu wyzwania, czyli do 6 lutego, kiedy to o godz. 18.00. zaprosimy Was do drugiego wyzwania! 
Zapraszam do kolekcjonowania kartek świątecznych przez cały rok - przyda się mieć ich kilka gotowych, gdy nadejdzie grudzień!  
Taka jest idea tych zabaw :) i ona się świetnie sprawdza!

[podsumowanie 2019 roku ukaże się 10 stycznia, będzie oczywiście złota odznaka! dla wszystkich uczestniczek, które wykonały 12 prac w zeszłym roku]


You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

36 komentarzy:

  1. WOW! Bardzo mi się podobają oba pomysły! I już mam pomysł na pierwszą kartkę :))) Bardzo się cieszę na Rogatego w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jakoś wyjątkowo w tym roku się cieszę!

      Usuń
  2. Bardzo fajne wyzwania. Postaram się w miarę możliwości dołączyć do zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha ! W zeszłym roku szybko odpadłam, bo te małe formy to nie moja bajka ;-)
    Ale pomysły tegoroczne są bardzo fajne i mam nadzieję, że będę dalej bawić się z Rogatym :-)
    Przepiękne Wasze inspiracje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zapraszamy, jak tylko temat się podoba to super!

      Usuń
  4. Bardzo się cieszę z kolejnego zaproszenia :) To będzie wspaniały rok!

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja bardzo mi sie podobaja te tematy gdyz mam problem z kartkami monochromatycznymi to bedzie okazja żeby nad nimi popracowac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już się cieszę na tę jednolitość w żabkach przy mono ;) będzie fajnie, bo można się naoglądać jak inni to ugryźli :)

      Usuń
  6. :-) bez Was dawno już by zabawy nie było, super że mam takie solidne uczestniczki i nowe i te co są od początku!

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Magdalena będzie nam miło!! Czekamy z Rogasiem!

      Usuń
  8. Super!
    Tematy są świetne.
    Czekam na te monochromatyczne wyzwania. To będzie nie lada zabawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też tak myślę, lubię takie w jednym kolorze, od czasu do czasu ;)

      Usuń
  9. Będzie co oglądać.Ciekawe będą nie tylko Wasze piękne inspiracje piosenki, ale także uczestniczek.

    OdpowiedzUsuń
  10. Oba pomysły bardzo fajne, choć niełatwe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super pomysły myślę że w tym roku moja mobilizacja będzie lepsza niż w zeszłym. Pozdrawiam wszystkich sympatyków Rogatego
    😜😜😜

    OdpowiedzUsuń
  12. kocham kolędy choć wykonanie kartki według nich będzie zapewne wyzwaniem, ale plan jakby co już mam :P za to na kolory czekam z niecierpliwością :D już widzę tę FIOLETOWĄ kartkę na Boże Narodzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja w tym roku chciałabym się bardziej rozkręcić z pracami i nauczyć się systematyczności. To moje postanowienia na 2020. Myślę, że comiesięczny cykl na Rogatym mnie zmobilizuje do działania :D Zwłaszcza, że już w zeszłym roku chciałam zacząć ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje hasło na ten rok to : regularność, będzie ciężko ;) ale co tam! damy radę, jak się będziemy nawzajem pilnować ;))

      Usuń
  14. Lubię tę zabawę ale w ubiegłym roku zabrakło mi systematyczności i motywacji, nie zrobiłam wszystkich zadań.Ale skoro rozpoczyna się nowa edycja przystępuję do niej. Może będzie lepiej niż poprzednio. Przynajmniej takie mam postanowienie. Kolędy i kolor to bardzo dobry pomysł. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Zofiko, należysz do rodzinki rogatej i czekamy tu na Twoje kartki!

      Usuń
  15. Super, że dalej jest zabawa 🙂 postaram się brać udział, ale nie wiem czy dam radę z czasem. Najwyżej będę nadrabiać kilka miesięcy w jeden🙂

    OdpowiedzUsuń
  16. what a great post :) I follow you on gfc #138 ,follow back?
    xoxo, Buba

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Plan na ten rok jest GENIALNY !!!
    BARDZO się cieszę!!! Buziaki 😘😘😘❤

    OdpowiedzUsuń
  18. W zeszłym roku z małymi formami nie było mi po drodze, jak bedzie w tym, czas pokaze ale Czerwone Gitary to jeden z moich ulubionych zespołów a ta piosenka .... Bede myslec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to tak na początek specjalnie wystrzeliłyśmy! żeby nie zniechęcać ;)) Agata - całkiem dobry wynik miałaś, było ok!

      Usuń
  19. Wow ! Cieszę się i chyba... spróbuję ! A kiedy my możemy pokazywać na swoich blogach wykonane kartki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od razu! :) bo żeby podlinkować kartkę to dobrze mieć ją już na blogu :)jest żaba, można dodawać - tak to działa :)

      Usuń
  20. Życzę powodzenia w wyzwaniach...szkoda tylko że dotyczą tylko karteczek akurat z nimi trochę mi nie po drodze, ale bede Was podpatrywac.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku postawiliśmy tylko na kartki ;-) Ale warto przełamać się, i wyjść ze swojej strefy komfortu- liczę ,że się skusisz i dołączysz do nas ;-) DT Rogatego

      Usuń
  21. Z ogromną radością dołączam do zabawy , mam nadzieję , że pokonam moje niezorganizowanie i uda się stworzyć 12 kartek :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne te kartki, jedyne w swoim rodzaju :)

    OdpowiedzUsuń