19 maj 2018

Grudniownik 2018 - odsłona piąta - Inspiracje i menu na święta

Dwa dni grudnia 2018 roku przedstawić podczas majowych słonecznych dni nie jest sprawą prostą, ale postarałam się i wczułam w ten zimowy miesiąc, kiedy nasze grudniowniki będą bardziej "na czasie" :)
Mamy więc do zrobienia kolejne jego strony, ósmą i dziewiątą.

baner zabawy


Moje propozycja to:
1. Przepisy na świąteczne menu.
2. Kolekcja inspiracji wyciętych z gazet.

1. Przepisy.
Schowane w zakamarkach naszych grudniowych albumów.
Takie, które koleżanka podaje Ci przez telefon, zapisane na karteczkach, małe kartki z kalendarzyków zrywanych (kto ma? - JA!) albo te wydarte z czasopisma... wszystko to się zmieści i poczeka na odpowiedni moment.

Moje przepisy na święta zwykle się powtarzają, ale czasem jakiś wyjątkowy przepis wart jest wypróbowania, kto wie, może na stałe zagości w naszym wigilijnym menu?
Poprzedni grudniownik pokazuje, że zapisałam jakie piekę ciasta, i to też fajna pamiątka, a po za tym wiem, co było na stole i zwykle lubię coś w tym zestawie zmienić!
Tak to wyglądało:


Nic wielkiego, odręcznie napisana lista wypieków. Ale nad nimi zachowany talerzyk srebrny z mince pie - ów, które przywiozła nam kuzynka. Ot, małe, urocze przypominajki! Uwielbiam to po czasie oglądać :)

W aktualnym grudniowniku mam kopertę, do której będę mogła pozbierać napotkane przepisy.
A może zagości tam lista całego menu, jakie zaplanuję na te święta? Tego nie wiem i jeszcze nie muszę decydować - na szczęście taka forma pozwala na pełną dowolność, zdecyduję w grudniu, co będzie bardziej pasowało.

grudniownik przepisy

Karta przygotowana, jak znajdzie się jakiś przepis do wklejenia, to miejsce czeka.
Więcej przepisów? Spis potraw na kolację? Słodkości do upieczenia? To mogę utrwalić na dodatkowych kartkach, które powędrowały do środka koperty:



2. Inspiracje, dekoracje.
Druga karta przygotowana jest do zbierania inspiracyjnych wycinków z gazet. Nie wiem jak Wy, ale ja kocham zbierać, wycinać i .. gdzieś schować ;)) to co spodoba mi się na zdjęciach, coś co może zastosuję w domu.
To mogą być różne różności. U mnie to zwykle dekoracje, pomysły na stół, zestawienia kolorystyczne do zaczerpnięcia, o tak jak w starym grudniowniku:


To jedne z ulubionych moich stron, wzory, wystrój, klimaty - na pewno można się zainspirować i coś wykorzystać dla siebie.
Dlatego na ten rok strona zawiera dodatkowy składak, żeby zmieścił więcej takich perełek:


Złożyłam go jak harmonijkę z paska papieru i okleiłam, dodałam pieczątkę i wkleiłam, podkładając wcześniej tasiemkę, żeby mini albumik nie rozkładał się podczas przewracania kartek:


inspiracje w grudniowniku

Tak wyglądają moje kartki, na 8 i 9 dzień grudnia.
Co się pojawi u Was? Jak Wam przypadły do gustu moje pomysły?
Podpatrujcie i bawcie się dobrze, będziemy w grudniu uzupełniać te puste miejsca z przyjemnością!

6 komentarzy:

  1. Fajne tematy. Mam dwa tygodnie na ivh przemyślenie, bo jutro rano wyjeżdżam.
    Twoje karty są piękne i bsrdzo funkcjonalne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Caceńka 😘 Super pomysły. Co roku mam ten sam zestaw potraw, a czasami wartałoby wprowadzić coś innego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje strony już gotowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    ดูหนัง

    OdpowiedzUsuń
  5. Stronki dawno gotowe ale zapomniałam posta napisać. Właśnie skończyłam pisać (z majowymi tematami) a tu ..... nie ma żabki. A może jej nie widzę?

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie tematy na tym blogu są cudowne. Szkoda że ostatnio trochę mało pani wrzuca wpisów.

    OdpowiedzUsuń