6 sty 2019

Rogate mapki, zaczynamy! - wyzwanie styczniowe 1/12

Zaczynamy!!!
A zacznę od pewnej niespodzianki :)
Chociaż dla mnie nowy rok przyniósł ich całkiem sporo i to, że kolejny rok, już piąty, nasz Rogaty ma rację bytu... no to jest bardzo duża porcja niespodziewanej energii. Oby nam wszystkim starczyło jej na cały rok 2019, kiedy to będziemy tworzyć na przekór wszystkiemu i wbrew czerwcowym truskawkom ;)

KARTKI ŚWIĄTECZNE WG MAPEK.

A co z niespodzianką?
W tym roku będziemy Was oczywiście inspirować kartkami, bo dobry przykład i wzór, jest pomocny zanim sami zabierzecie się za swoje kartki.
I tu mam miłą informację, swoimi pracami inspirować na Rogatym i wspomagać nas będzie Matilde :) Przykłady na pewno nam się przydadzą!

Ja znam Matilde już wiele lat, znam jej styl, wiem, że będzie do nas pasował ;)) i bardzo się cieszę, że się tutaj zeszły nasze drogi.
Myślę, że rogata społeczność przyjmie Matilde z otwartymi ramionami, i że będziemy się uzupełniać.

Witaj wśród nas i czuj się jak u siebie!

A pierwsze spotkanie już dziś - bo przecież mamy 6 stycznia, nasze wyzwania ruszają pełną parą!
Przypomnę, że cały rok raz w miesiącu tworzyć będziemy kartki na Boże Narodzenie i jedyną wytyczną, oprócz tematyki :) jest to, że do kartek trzeba zastosować mapkę, czyli schemat.

Znacie ten sposób tworzenia? Jeśli nie, zapraszam Was na grupę Wsparcie na starcie, na Facebook-u, gdzie temat mapek przerobiony został dość dokładnie i znajdują się tam podpowiedzi jak pracować z mapką, lub na moim blogu, gdzie doczytacie o co chodzi.

Jak wygląda mapka na styczeń?
Jest klasyczna, nieskomplikowana i daje duże pole do działania. Starałam się, by każda nowa osoba, która dołącza w tym sezonie do Rogatych wyzwań nie wystraszyła się :) i nie pomyślała, że to nie dla niej, więc...
Mamy taką mapkę:
mapka styczniowa
Zobaczmy, jak przygotowała kartkę dla nas Matilde, jak zinterpretowała mapkę, co zastosowała jako motyw główny. Oto pierwsza inspiracja, jak można zbudować kartkę i jakich użyć elementów:


Ja skorzystałam z grafiki tegorocznego arkusza papieru Mintay Papers -


Teraz Wasza kolej :)
Bawcie się dobrze, układajcie swoją kartkę od motywu środkowego, pomyślcie, co mogłoby nim być i do niego dobierzcie resztę, warstwy i dodatki.
Powodzenia i czekamy na Wasze pomysły i wersje mapki!

Czas start!
Wyzwanie trwa aż do 6 lutego, kiedy to przedstawimy nasze pierwsze wyzwanie z małą formą. Co nie znaczy, że się wcześniej nie "zobaczymy" ;))

I jeszcze taka informacja, bo cały czas wahałam się nad formą wyzwania, myślałam o dwóch możliwościach, że obok mapki dostajecie inny rodzaj wytycznych, ale zrezygnuję z takiego bałaganu - mapki, to jest temat tego roku, i jeśli będziecie potrzebować większej ilości, wykonacie po dwie kartki :). To do dzieła!



44 komentarze:

  1. Cieszę się, że już można zaczynać! Mapki to świetna sprawa! :) Fajnie, że Matilde będzie nas inspirować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię mapki...ostatnio ich mało w zabawach, wiec tym bardziej będzie mi miło sobie po- scrapować do tej mapki i jeszcze świątecznie :) Cudowne prace :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Matilde.
    No to zaczynamy. Kolejny rok przed nami.
    Mapka fajna. I świetne inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miło że Matilde będzie nas inspirować, serdecznie witam :) Można się zabrać za "mapkowanie" widząc tak piękne inspiracje. Świetne rogate zdjęcie Matilde :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna mapka i super inspiracje. Banerek porwałam, a czy będę za 100% frekwencją jak dotychczas zobaczymy czy czas pozwoli
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakże się cieszę, że mogę tu z Wami być w 2019 roku! Dziękuję Inko raz jeszcze za zaproszenie, zaufanie i wszystkie miłe słowa :) Mam nadzieję, że moje prace przypadną Wam do gustu, a może czasami również pomogą przełamać jakieś opory w stosowaniu mediów lub jakiś nietypowych rozwiązań ;)
    Wiem, że to będzie niezwykle ekscytujący rok i już się cieszę na samą myśl tych wszystkich pomysłów, które będziemy realizować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja jestem tutaj nowa, :) Widzę,że piszesz o mediach. Ja jestem właśnie z tych które w tym roku będą chciały spróbować zabawy z mediami już od dłuższego o tym myślę . Nagrzewnicę już mam , dostałam na mikołaja :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Jak tylko zaczniesz, to sama zobaczysz jakie to daje nieograniczone możliwości :) Media wciągają!

      Usuń
    3. Ja też pierwszy raz tutaj, spróbuję swoich sił. A i media to coś co mnie mocno intryguje. W tym roku dostałam pierwszą kartkę zmediowana i jestem nią oczarowana!

      Usuń
    4. Trzeba postawić pierwszy krok , potem kolejne już same "się dzieją" ;)

      Usuń
  7. Przyzwyczajona do mapek bez kolorów troszkę przeraziłam się. Jednak po obejrzeniu interpretacji okazało się, że nie taki diabeł straszny.
    Śliczne kartki zrobiłyście Matilde i Inko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro, Ty już nie powinnaś niczego przestraszyć ;) masz już wprawę w mapkach!

      Usuń
    2. W mapkach tak, ale ja głuptas pomyślałam, że będą obowiązywać te kolory ;-). Teraz się z tego śmieję :-)

      Usuń
  8. Bardzo fajna na początek :) I oczywiście piękne inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Matilde witamy serdecznie w Rogatej Ekipie :-)
    Piękne inspiracje Wasze i fajna mapka :-)
    Zainspiruję się przeszyciami na kartce Matildy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I niestety nie zainspirowałam się,jakoś nie pasowały mi do papierów ;-)
      Może następnym razem ;-)

      Usuń
  10. Wspaniałe kartki i mapka ,dzięki wam !! za inspiracje ,

    OdpowiedzUsuń
  11. :)) no to jedziemy, mapka należy do przyjemnych, powinny wyjść super kartki.
    A ja pomału zabiorę się za liczenie poprzednich wpisów z 2018 roku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super! Widzę, że mapki wypełnią w tym roku moje kartkowe życie. I bardzo się cieszę. Zamierzam bawić się z wami. I fajnie Inko, że zaprosiłaś Matilde do inspirowana!

    OdpowiedzUsuń
  13. Yes, yes, yes!!! Jestem zmotywowana :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super :) Z Pasji Pati si ucieszy, bo właśnie wyciągnęłam na powrót świąteczne papiery i tekturki :) więc na pewno przyłączę się do kartkowego maratonu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to podobnie u nas - święta na okrągło! Fajnie że masz power!

      Usuń
  15. Jeśli życie pozwoli to też przyłączę się do zabawy, na razie porywam banerek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leno, krok po kroczku .. ;) najważniejszy ten pierwszy!

      Usuń
  16. no to działamy :)
    fajnie, że będziesz mieć wsparcie :)
    Matilde witam i ja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ... zrobiła ale się zagapiła ;) będę musiała poczekać do końca roku :P jak dobrze, że jet ta opcja :)

      Usuń
  17. Witam w nowym sezonie Ciebie, Inko i Matilde.
    Podoba mi się mapka i już mam pomysł ☺.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Ekstra, widzę, że poziom motywacji zadowalający!

    OdpowiedzUsuń
  19. Super! Witaj Matilde! Twoje prace poznałam kilka lat temu, gdy bawiłam się na blogu ATC. Świetnie, że jesteś z nami! Mam nadzieje sprostać Twoim propozycjom! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie, że zaczynamy. Mam nadzieję, że i w tym roku uda mi się zaliczyć wszystkie miesiące. Twoje pomysły Inko zawsze mnie inspirowały, teraz dzięki Matilde będę nakręcona podwójnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to liczymy! :) Dobrze mieć poparcie wśród stałych uczestników, cieszę się że zmiany wyjdą na plus!

      Usuń
  21. Cieszę się i ja. Nadal będę się bawić. Może w tym roku uda się być systematyczną, bo to nadrabianie na koniec to porażka. Ale za stosik karteczek na koniec roku to nagroda. Dziękuję ci Inko, za możliwość uzupełnienia braków. Witam na pokładzie Matilde oraz inne nowe duszyczki. Życzę wszystkim wytrwałości w tworzeniu kartek oraz wszystkiego dobrego w Nowym Roku 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Cię widzieć wierna duszyczko ;) i trzymamy za słowo!

      Usuń
  22. Lubię mapki więc w tym roku i ja przyłączę się do zabawy :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raeszko, miło Cię ponownie widzieć na starych śmieciach ;)

      Usuń
  23. Bardzo lubię pracować z mapkami,niemalże tak jak z liftem ;)
    Uradowana jestem niezmiernie ;)
    Nie wiem jak będzie z innymi pomysłami Rogatego ...
    Mapkom mówię TAK ,reszcie na dziś I dont'know ...
    Czas pokaże :)

    Pozdrawiam Ineczko wraz z Matilde :)
    Zaczyna się świetny ROK !!!
    :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ czuć radość z Twojego komentarza :)) oby tak nam cały rok mijał, w pozytywnych emocjach!

      Usuń
  24. podziwiam wasze prace, wszystkie są piękne, aż mnie korci aby się do was przyłączyć, spróbuję i mam nadzieję, że do wyznaczonego terminu zdążę, pozdrawiam :)Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko masz ochotę, zmajstrujesz taką kartkę, bo mapka dość łatwa :) czekamy :)

      Usuń
  25. Och, to coś dla mnie! Ja bez mapek ani rusz! Autystka bez wyobraźni. Dzięki! Karteczkę dziś zrobiłam, le dodam jutro, bo dziś już za ciemno na fotki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mapki dają sporo możliwości, ja jestem ich wielką zwolenniczką! :) cieszę się, że jak sie okazuje nie tylko ja ;))

      Usuń
  26. Ja zaczęłam robić swoją kartkę, ale nie zdążyłam... Mam nadzieję, że z kolejnymi pójdzie mi lepiej.
    Bardzo podobają mi się wasze mapki.

    OdpowiedzUsuń
  27. Melduję swoją obecność w doborowym Towarzystwie :) Mam nadzieję być sumienną w tym roku ;) Inko, dzięki wielkie za "otwarcie" bramki! :)

    OdpowiedzUsuń