12 mar 2018

Grudniownik 2018 - odsłona trzecia - przekładki foliowe, moje miasto i kartki

Na początek trochę posłodzę!
To co tworzycie, karty, które powstają do Waszych grudniowników nabierają osobistego charakteru, widać to w Waszych wpisach! Jestem bardzo uśmiechnięta, gdy pokazujecie swoje interpretacje :)

Pamiętajcie, nie musicie twardo trzymać się planu i widzę, że dobrze się rozumiemy, właśnie tak sobie naszą zabawę wyobrażałam, że moje wskazówki to jakiś rys, podpowiedź, ale to Wasze albumy i dostosujecie je dla siebie jak najlepiej! Bo mają służyć Wam :)


To przejdziemy do następnych tematów. To będą karty na 4 i 5 grudnia.

1. Moje miasto
Inspiracja na 4 grudnia to dla mnie oczywistość - na Śląsku bez Barbórki w tym dniu się nie da!
Uwielbiam orkiestry górnicze, zwykle udaje mi się gdzieś na mieście trafić na pokaz ich umiejętności. Zbiera się zawsze niezły tłumek. Taki obrazek zastałam w poprzednim roku wracając z pracy:

górnicza orkiestra

Miałam już materiał na 4 grudnia gotowy.
A co zamiast?
Miasto - to już ten czas, kiedy zapalają się dekoracje, lampki, warto im zrobić zdjęcie, nawet zwykła ulica o zmierzchu może nas zachwycić w świątecznej aranżacji.
A może to będzie jakaś oryginalna świąteczna witryna sklepowa, są czasem takie miejsca, które aż się proszą o uwiecznienie.
Zostawcie więc miejsce na wklejenie zdjęcia.
Może to będzie rynek? W Katowicach było tak:



Znalazły się nawet decoupage!
Dekoracje to bardzo wdzięczny temat. Rozglądajcie się w tych pierwszych dniach grudnia za widokiem, który trafi do Waszych grudniowników! Polecam bardzo, bo co roku jest inaczej.
Alternatywa dla Barbórki? - imieniny Barbary!

Moja strona na 4 grudnia czeka na takie ujęcie z miasta.

strona w grudniowniku


2. Czas na kartki.
5 grudnia - choć nadal to początek miesiąca , warto już pomyśleć o wysłaniu kartek, czyli, kupujemy, czy robimy własne? Rogate towarzystwo wysyła, wiadomo - własnoręczny hand made.
Cały zestaw kupionych lub zrobionych wcześniej kartek też można pokazać na zdjęciu.

Jak uwiecznić ten moment, kiedy szykujemy się do wypisywania adresów, wybrania kartek dla odpowiednich odbiorców?

U mnie co roku zawsze ten sam problem się powtarza i zajmuje mi więcej czasu niż potrzeba.
Niby mam notes z adresami, jednak zestawienie tych "świątecznych" można wypisać osobno i schować w grudniowniku.

strona grudniownika

Będzie jak znalazł na następne lata. Można też zapisać na kartce, do kogo poszły kartki i skreślać sukcesywnie, ja mam do wysłania ok 10-12 kartek dla rodziny i na jakimś kawałku papieru spisuję do kogo mam wysłać i wykreślam, wykreślam...i potem tą nagryzmoloną karteluchę wyrzucam, a jakby tak mieć kartkę z notesu w pliku do druku?

Będzie ładniej, będzie co włożyć do grudniownika. Co roku będzie przecież potrzebna. To jeden z pomysłów. Moja karta na 5 grudnia bardzo oszczędnie wyposażona, do kieszonki od góry schowam listę adresów osób, do których będę wysyłać kartki.

Rogate grudniowniki mogą być wyposażone już dzisiaj w gotowe listy adresowe, odbiorców dopiszemy sobie już w grudniu. Żeby nikogo nie przeoczyć ;))
Niech już czeka na początek szaleństwa kartkowego! Zrobiłam szablon, możecie korzystać ;)

Kartka adresownika do pobrania i druku:

Format  duży A4 - na całą kartkę
Format mały 10 x 15 - dwie listy na arkuszu



lista adresów do druku

Co jeszcze wpisuje się w klimat wysyłania kartek? Znaczki, są czasem piękne świąteczne znaczki, jeśli macie z poprzednich lat, można wykorzystać je na kartach grudniownika. Nie wyrzucajcie kopert, w których przychodzą do Was kartki, są na nich pieczątki, znaczki  - to się świetnie nadaje do grudniownika.

To są moje propozycje na te dni. Moje miasto i przygotowanie kartek niech jest inspiracją, a co dla Was w tych dniach będzie tym ważnym zdarzeniem? Bo to zawsze może być coś zupełnie innego przecież.

Dodatek - przekładki do grudniownika.

Nic tak nie upiększa albumów jak coś ekstra! ale dokonałam odkrycia, nie?! ;))
Dla mnie takim ekstra dodatkiem są przekładki, strony które wpinamy pomiędzy karty, doklejamy lub wkładamy do kopert i kieszeni.

Tym razem, żeby nadać grudniownikowi odrobinę lekkości zachęcam Was do zrobienia przekładek (lub chociaż jednej) z przezroczystej folii.

Jest to duże urozmaicenie tego, co już mamy.

Do tego celu można wykorzystać foliowe okładki do bindowania lub krystaliczne, transparentne ofertówki format A4, do kupienia w papierniczych sklepach, myślę, że na sztuki.
Pokombinujcie, bo takie przekładki, w formie tagów, albo innych elementów cudownie podkreślają i wydobywają kolory, dodają wyrazistego smaku zasłaniając ale również odsłaniając to, co pod spodem!

foliowe przekładki w grudniowniku - gwiazda
foliowe przekładki w grudniowniku - tekturka

Jak to wygląda w praktyce?
Aby przekładka była sztywna, należy ją złożyć z dwóch kawałków. Już wiecie co dalej? Tak! pomiędzy te kawałki można coś włożyć!

przekładka z taśmą washi

Lekko podklejamy motyw magicznym klejem, lub kawałkiem taśmy dwustronnie klejącej, będzie się trzymał, nie będzie się przesuwał ani opadał podczas przewracania kartek. To miejsce dekorujemy z drugiej strony, naklejając na zewnątrz mały, zasłaniający klej lub taśmę motyw, np. śnieżynkę z dziurkacza.

lewa strona przekladki

Boki - skleimy je z powodzeniem zwykłą taśmą klejącą. Bedzie widoczna, jeśli więc nam to przeszkadza,  naklejmy na niż taśmę washi lub cienkie paseczki papieru. Ważne, żeby zamknąć brzegi. Inny sposób - przeszycia. Bardziej pracochłonny ale pięknie wygląda.

Co pomiędzy dwie folie?
Motywy z wykrojników, cekiny, naklejki, tekturki...

zafoilowana stajenka

Dziurki.
Jeśli macie nie spięty w całość album to takie dodatkowe strony, przekładki, możecie umieścić w różnych miejscach. Robicie dziurki i już.
Dziurkacz poradzi sobie z folią ale łatwiej mu będzie, jeśli włożycie folię między zwykły papier.

Zszywacz.
Zwykły zszywacz doskonale poradzi sobie i zszyje dwa kawałki folii nawet przyszpili sznurek czy wstążkę.

Shaker box.
Okienko można wykorzystać jako shaker, lecz wtedy między dwie folie lepiej będzie podkleić dystansową taśmę klejącą żeby nadać wysokość.

Możliwości jest cała masa, wierzę, że znajdziecie sposób, by spróbować dodać lekkości do wnętrz grudniowników używając folii przezroczystej.
Efekty i pomysły jakie przychodzą na różne wariacje z użyciem folii są nieocenione. Ciekawa jestem, jak dołączycie ją do swoich albumów!?

przekładka w grudniowniku

Jeśli jesteście na etapie tworzenia bazy albo przeskoczyłyście któryś z etapów - nic nie szkodzi! to jest proces, takie tworzenie po kawałku ma swoje zalety! Nigdy nie jest za późno, żeby nadrobić zaległości.
Ale coś Wam powiem - już dziś wiem, że tak wypasionego grudniownika, dzięki Rogatemu wyzwaniu jeszcze nie miałam 😄

grudniownik z przekładkami foliowymi

Do zgrzewania folii służy narzędzie Fuse Tool, są i inne narzędzia, które działają zamiennie i mam całkiem sporą ochotę na taką zgrzewarkę 😝


Odrobina inspiracji znalezionych w sieci, które mi się podobają i trzeba je kiedyś będzie zrobić:
Tagi z folią
Kieszonki z kalki
Zaszyte okno z folii z gwiazdkami
Przezroczysty shaker
Koperta zamknięta narzędziem Fuse Tool




19 komentarzy:

  1. Alinko ,nadrobię wszystko w kwietniu ,mam nadzieję ;-)Na chwilę obecną walczę ze świątecznymi zającami i innymi kartkami ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudowne Twoje propozycje :-) Przekładka z gwiazdą wpadła mi w oko :-)

      Usuń
  2. Chętnie zrobię parę przeźroczystych tagów czy kartek do małych kieszonek w moim grudniowniku - pięknie zainspirowałaś kolejne dni Inka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zadanie.Częściowo dla mnie bardzo proste i wymarzone, bo; 1. Miasto zawsze mam na fotkach, chociaż troszkę później, bo u nas główna choinka przed Ratuszem jest ustawiana dopiero 6 grudnia, 2. kartki osobiste, które wysyłam też mam zawsze na zdjęciu (bardzo to jest motywujące jak widzę zmiany w moim rękodziele na przestrzeni lat:). Jedynie ta przekładka foliowa trochę mnie przeraża. No, za łatwo być nie może:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na 100% zrobisz taką przekładkę - to łatwizna!

      Usuń
  4. Inko,rewelacyjny pomysł z bazą wieszyków świątecznych! Każdemu się przyda!
    Mam pytanie,czy stronę "Miasto" mogę nazwać "Jarmarki świąteczne",czy też jarmarkom chcesz poświęcić którąś kolejną stronę?Pozdrawiam serdecznie*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawaj jarmarki, to część wpisana w miejski krajobraz świąteczny!

      Usuń
    2. Dzięki! Muszę Ci powiedzieć,że o Barbórce ostatnio słyszałam w przedszkolu:)) Zadziwiło mnie,jak bardzo różnią się zwyczaje w różnych regionach Polski:)Pozdrawiam serdecznie*

      Usuń
  5. Szałowe pomysły na przekładki!
    Grudniownika nie robię, ale podglądam Twoje dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł z przekładkami- rewelacyjny!!!!:-D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ Ty masz fantastyczne pomysły Inko :) Z ogromnym zaciekawieniem śledzę Wasze grudnikowe postępy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja się z kartkami wielkanocnymi męczę (dosłownie) a tu takie ciekawe tematy (no i jeszcze stronki 2,3 się robią).

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejne fajne tematy, na pewno coś się wymyśli. Gorzej z tymi przekładkami, bo moje grudniowniki mają już wszystkie karty spięte, tylko ozdabiam już teraz poszczególne karty...

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję Inko a wszystkie rady i podpowiedzi. Już nadrobiłam poprzedni etap i ten miesiąc, z czego bardzo się cieszę. Na chwilę obecną przekładki zostawiam przezroczyste, ale na pewno coś jeszcze wymyślę :-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. o to to ta czarna lista kocham :P choć czasem mi smutno, że z roku na rok tak drastycznie się kurczy ... jak sobie przypomnę czasy, kiedy scrapbooking nie był w ogóle w modzie a ja już wtedy wysyłałam ręcznie robione kartki i to w ilościach nawet 50 sztuk to wierzyć się nie chce ...

    pomysł z listą na 5 z plusem i te przezroczyste zakładki fajny patent ... tak sobie myślę, że fajnie sprawdzi się w każdym albumie i rodzinnym i ze ślubu ... z pewnością wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pomysł z foliowymi przekładkami bardzo mi się podoba. Dziękuję, że wspomniałaś o Barbórce, na pewno zagości i u mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Plan wykonany, ale nie mam teraz możliwości wstawienia wpisu na blogu. Mam nadzieję, że to nie problem jeśli dwa zadania ukażą się w jednym poście jeszcze w tym miesiącu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaden to problem :) Żabki będą pod każdym postem czekały na kolejne wpisy, niekoniecznie dotyczące aktualnego miesiąca, po prostu pokazujemy co już mamy :)) Super, że jesteś na bieżąco! Czekam na foty...

      Usuń
  14. Świetne przekładki. Takie coś produkuje niupak - jedna z moich lokalnych firm. Znakomicie wykonane i dobrane.

    OdpowiedzUsuń